Bouw een mailinglijst die zorgt voor Verbinding, Vertrouwen & Verkopen
Toen ik voor het eerst hoorde over e-mailmarketing, dacht ik meteen aan het versturen van spammerige nieuwsbrieven.
Ik dacht dat die nieuwsbrieven ouderwets waren en dat niemand ze nog zou lezen.
Maar toen ik in 2016 voor een bedrijf de marketing mocht doen, ontdekte ik de kracht van een mailinglijst.
Dat bedrijf stuurde niet zomaar nieuwsbrieven, maar maakte gebruik van geautomatiseerde e-mails. Zo werden er automatisch e-mails gestuurd nadat iemand een gratis introductiecursus had aangevraagd. Maar ook wanneer een klant een cursus had gekocht.
Dit opende mijn ogen.
Ik zag dat die automatische e-mails zorgden voor meer klanten én de klanten werden beter geholpen.
Zo ontvingen klanten na het volgen van een cursus automatisch PDF documenten en extra videolessen om de kennis nog een keer door te nemen. Ook werd er automatisch gevraagd om een review achter te laten, waardoor het bedrijf in snel tempo groeide.
En het mooie was dat de e-mails helemaal niet pusherig of spammerig waren. De e-mails werden juist ervaren als waardevol en behulpzaam. En het zorgde voor meer verbinding met (potentiële) klanten.
Zo kan het dus ook.
E-mailmarketing inzetten op een manier die voor vertrouwen en verbinding zorgt bij je publiek.
E-mails sturen die leuk en waardevol zijn om te lezen én tegelijkertijd klanten opleveren.
Ik besloot om e-mailmarketing ook voor mezelf te implementeren.
Met e-mailmarketing heb ik het hele verkoopproces van een onbekende naar een klant geautomatiseerd.
Ik heb nu een automatisch marketing systeem waar ik op kan vertrouwen waardoor ik veel financiële rust ervaar. Iedere maand weet ik welk bedrag er minimaal binnenkomt.
Daarnaast hoef ik niet hele dagen zichtbaar te zijn op social media om aan klanten te komen. Mijn automatische e-mails zorgen voor nieuwe klanten.
Mijn inbox stroomt dagelijks vol met nieuwe bestellingen door het versturen van waardevolle e-mails. Daardoor kan ik vanuit rust en vertrouwen ondernemen. En kan ik meer tijd doorbrengen met mijn kinderen.
Inmiddels heb ik e-mailmarketing succesvol ingezet voor mezelf en voor klanten.
Zo kreeg ik in 4 dagen tijd 50 nieuwe klanten en dat leverde € 20.000 terugkerende jaarlijkse omzet op.
(De volledige case study kun je hier lezen).
En daar kan ik jou ook bij helpen.
Als e-mailmarketing expert heb ik MailTribe in 2016 opgericht om ondernemers te helpen om meer omzet en klanten uit hun mailinglijst te halen.
Lizzie doet de support voor MailTribe klanten en staat dagelijks voor je klaar om al je vragen uitgebreid te beantwoorden.
Bij MailTribe geloven we dat je een warme achterban kunt creëren met een mailinglijst.
Met mensen die het leuk vinden om jouw e-mails te ontvangen en die staan te springen om jouw product of dienst te kopen.
Vaak wordt e-mailmarketing gezien als spammerig of pusherig, maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn.
Je kunt e-mails juist op een leuke, verbindende manier schrijven waardoor je een relatie opbouwt met je publiek.
Wij geloven in e-mailmarketing vanuit verbinding en vertrouwen.
Dit bereik je door jouw (potentiële) klant echt te begrijpen en ze op weg te helpen.
Door persoonlijke aandacht te geven.
Door niet alleen maar te zenden, maar ook te zorgen voor interactie.
En door jouw verhaal te delen zodat er een persoonlijke connectie ontstaat en je op een fijne manier kunt verkopen zonder allerlei trucjes.