fbpx

Het Team

Rachelle (Eigenaar)

Funnel strateeg, e-mailmarketing expert

Lizzie (MailTribe Support)

Ondersteuning voor klanten

Hoe het allemaal begon...

In 2013 startte ik mijn eerste bedrijf: Blok Webdesign. 

Ik vond technologie altijd al interessant en ik heb mezelf aangeleerd om websites te bouwen. Op de middelbare school was ik één van de weinige vrouwen die het vak Informatica interessant vond.

Met Blok Webdesign bouwde ik WordPress websites voor kleine zelfstandigen (zoals een kapsalon, koffie webshop en sigarenwinkel). Klanten kwamen per toeval op mijn pad. Ik schreef wel eens een blog artikel en op die manier kwamen klanten via Google bij mij terecht. Maar een echte strategie om aan klanten te komen had ik niet. 

Iedere maand was het weer afwachten hoeveel ik zou verdienen. Ik was continu aan het werk en had weinig vrijheid als ondernemer. En dat terwijl vrijheid één van mijn kernwaarden is.

Bouw een community van fans op je mailinglijst. Met MailTribe heb je de beste e-mailmarketing software om winstgevende e-mails te versturen en funnels te bouwen.

Rachelle Blok

Het was tijd voor verandering.

Tijdens het runnen van mijn webdesign bedrijf kwam een interessante opdrachtgever op mijn pad. Wat begon met een oproepje voor het schrijven van blog artikelen, eindigde in het uitvoeren van de complete online marketing. Ik bouwde nieuwe websites, monteerde video’s, bedacht sales funnels, maakte advertenties en ik deed de klantenservice.

Via deze opdrachtgever leerde ik alles over online marketing en het schaalbaar maken van je bedrijf. We hadden de perfecte marketingformule ontdekt waarmee mijn opdrachtgever een 4-urige werkweek realiseerde. En daar schreef hij een boek over. Geweldig om dit proces van dichtbij te hebben meegemaakt.

Hier sta ik met een hoofdstuk in het boek Road to Freedom - de 4-urige werkweek in de praktijk:

rachelle leer e-mailmarketing

Ik besloot om te stoppen met mijn webdesign bedrijf. Het uurtje-factuurtje model beviel mij niet meer, want op een gegeven moment zat ik vol qua uren en kon ik niet doorgroeien. 

Het leek me geweldig om meerdere klanten tegelijkertijd te helpen zodat ik meer impact kan maken.

Daar zou ik ander verdienmodel voor nodig hebben. Iets wat schaalbaar is zodat ik niet méér uren hoef te werken om meer ondernemers te kunnen helpen. 

Ik ben slimmer gaan werken in plaats van harder.

Mijn tweede bedrijf MailTribe was geboren. Met dit bedrijf helpen we ondernemers om meer klanten te krijgen via e-mailmarketing en funnels.

Ik besloot om het uurtje-factuurtje model achter mij te laten en ik ben aan de slag gegaan met twee andere verdienmodellen: online programma’s en abonnementen. Nu kan ik meer klanten tegelijkertijd helpen én ervaar ik meer vrijheid in mijn bedrijf. 

Mijn marketing heb ik op een slimme manier ingericht met e-mailmarketing en funnels. Daarmee heb ik het hele verkoopproces vanaf een onbekende naar een klant geautomatiseerd.

Op dit automatisch systeem kan ik vertrouwen en nu heb ik veel mee financiële rust. Iedere maand weet ik welk bedrag er binnenkomt.

Mijn inbox stroomt dagelijks vol met nieuwe aanvragen en bestellingen. Daardoor kan ik vanuit rust en vertrouwen ondernemen.

En daar kan ik jou ook bij helpen.

Waarom e-mailmarketing en funnels?

Met e-mailmarketing en funnels heb je een systeem dat keer op keer klanten oplevert. Daardoor ben je niet meer afhankelijk van je netwerk of social media platformen om nieuwe klanten te krijgen.

Met een funnel trek je de juiste klanten aan die goed bij jou passen en je goed betalen. De funnel is 24/7 voor jou aan het werk zodat jij je kunt richten op waar jij goed in bent.

Namelijk het helpen van jouw klanten.

Vaak wordt gedacht dat een funnel pusherig of spammerig is, maar dat is het juist niet als je het op de juiste manier inzet.

Ik geloof in marketing vanuit verbinding en vertrouwen.

Dit bereik je door jouw ideale klant echt te begrijpen en ze op weg te helpen. En door jouw verhaal te delen zodat er een persoonlijke connectie ontstaat en je op een fijne manier kunt verkopen zonder allerlei trucjes.

Inmiddels heb ik meerdere succesvolle funnels gebouwd voor mezelf en voor klanten.
Zo kreeg ik in 4 dagen tijd 50 nieuwe klanten en dat leverde € 20.000 terugkerende jaarlijkse omzet op.
(De volledige case study kun je hier lezen).

Ik wil je graag helpen met het ontwerpen en implementeren van zo’n funnel, zodat klanten naar jou toe komen in plaats van dat jij er steeds achteraan moet rennen.

En zodat jij vanuit rust en vertrouwen kunt ondernemen en meer vrijheid ervaart in je bedrijf.

Waar ik voor sta:

  • vertrouwen: in een samenwerking vind ik vertrouwen heel belangrijk. Daarnaast is vertrouwen de basis voorwaarde om online jouw diensten te kunnen verkopen.
  • verbinding: alles automatiseren en opschalen is een trend. Maar ik geloof dat de persoonlijke connectie nog steeds heel belangrijk is. Je hoeft niet alles te automatiseren en je hoeft ook niet alleen maar online diensten aan te bieden. Wanneer je je echt verdiept in jouw klant, dan kun je veel makkelijker verkopen.
  • vrijheid: zelf je tijd kunnen indelen, zelf bepalen met wie je werkt en waar je werkt. Dat betekent vrijheid voor mij en is ook de reden dat ik ben gaan ondernemen. Ook vind ik het heerlijk om te reizen. Zo maakte ik in 2016 een wereldreis van 5 maanden terwijl mijn bedrijf doordraaide.
  • uitdaging: ik krijg energie van nieuwe dingen leren en persoonlijke ontwikkeling.

Leuke weetjes:

  • ik heb Informatica gestudeerd als één van de weinige vrouwen. Ik was altijd al enorm geïnteresseerd in technologie en toen ik 14 jaar was bouwde ik mijn eerste website.
  • ik houd van reizen en in 2016 ben ik 5 maanden gaan backpacken in Australië, Nieuw-Zeeland en Bali. Dit terwijl mijn bedrijf doorliep. Het enige wat ik nodig had was een laptop en internet. Voor mij betekent dit echte vrijheid.
  • ik ben opgegroeid op het platteland in een klein dorpje in de Hoeksche Waard. Na een tijdje in Rotterdam te hebben gewoond, ben ik nu weer teruggekeerd naar de Hoeksche Waard. 
  • ik vind persoonlijke ontwikkeling heel interessant en ik heb me de laatste tijd verdiept in Human Design. Zo ben ik erachter gekomen dat ik een Projector ben en mijn energie heel efficient werkt. Ik ben daardoor geen type om de hele dag te werken, maar ik heb juist veel tijd nodig om op te laden. Mijn rol is om inzichten te delen en mensen te sturen en begeleiden. Ik kan mensen ook heel goed “lezen” en merk het meteen als er iets niet klopt.
  • ik ben verslaafd aan chocola en dan vooral Tony’s Chocolonely met karamel zeezout.
  • als je me echt goed kent dan weet je dat ik een tikkeltje gestoord ben en rare grappen maak. Ik kan ook opeens helemaal in een deuk liggen als ik terugdenk aan een grappige situatie.

En nu ben jij aan de beurt... wie ben jij?

Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wie jij bent en wat jouw dromen en doelen zijn. Ik help je graag met het inzetten van e-mailmarketing en funnels.

Klik op de oranje knop hieronder om een gratis Strategie Gesprek in te plannen van 45 minuten. Tijdens dit gesprek bespreken we hoe jij e-mailmarketing kunt inzetten voor je bedrijf zodat je continu nieuwe klanten aantrekt.

MailTribe draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches