Zo lees je je e-mailstatistieken slim

Je hebt een mailinglijst. Je stuurt e-mails. En dan? Dan zie je een rijtje cijfers. Open rate. Click rate. Conversiepercentage. Leuk, maar wat betekenen die cijfers nou eigenlijk? Wanneer zijn ze goed? En vooral: wat kun je ermee? Als je je statistieken leert lezen zoals een ondernemer dat doet, ga je merken dat je mailinglijst […]
3 bouwstenen voor succesvolle e-mailmarketing (zonder gedoe)

Eerlijk? De meeste ondernemers die starten met e-mailmarketing… doen maar wat. Een losse nieuwsbrief hier, een weggever daar, en ergens een keer geprobeerd een funnel te maken. Met als resultaat: frustratie, twijfel en vooral… weinig klanten. Herkenbaar? Dan is het tijd voor een helder systeem. Want succesvolle e-mailmarketing bestaat niet uit losse flodders, maar uit […]
Zo maak je een nieuwsbrief die wél wordt gelezen

Weet je hoeveel mensen je nieuwsbrief echt lezen? De cijfers zijn best confronterend: gemiddeld opent slechts zo’n 20% van je ontvangers je nieuwsbrief. Geen zorgen, dit betekent vooral dat je de juiste aanpak nodig hebt om je doelgroep te bereiken. Je kent het vast wel – je inbox zit vol met nieuwsbrieven die je ‘later […]
E-mailmarketing personaliseren: zo bereik je 26% hogere open-rates

Wil je weten hoe je jouw e-mails écht laat opvallen in de inbox van je klanten? Het antwoord ligt in personalisatie. Sterker nog: gepersonaliseerde e-mails worden gemiddeld 26% vaker geopend dan standaard mailings. E-mailmarketing personaliseren is geen trucje of voorbijgaande trend. Het is juist een krachtige manier om je klanten te laten zien dat je […]
E-mailmarketing voorbeelden die je omzet verdubbelen

Wil je weten hoe je met e-mailmarketing je omzet kunt verdubbelen? Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar elke euro die je investeert levert gemiddeld €34 op. Dat maakt e-mailmarketing een van de krachtigste tools voor jouw bedrijf. De resultaten spreken voor zich. Maar liefst 87% van de B2B-marketeers haalt nieuwe klanten […]
Hoe E-mailmarketing Automation jouw bedrijf kan groeien in 2025

Deze gids helpt je op weg met e-mailmarketing automation voor 2025. Je leert precies welke stappen je moet zetten – van de eerste basis tot slimme automatiseringen. Zo weet je zeker dat je de juiste keuzes maakt voor jouw bedrijf.
De 10 beste e-mailmarketing tools voor 2025

In dit artikel helpen we je bij het kiezen van de beste e-mailmarketing tool voor jouw situatie. We bespreken de top 10 e-mailmarketing platforms, vergelijken hun belangrijkste functies en prijzen, en geven je praktische tips voor het opzetten van effectieve e-mail campagnes.
Interview: De misvattingen rondom e-mailmarketing

Laatst ben ik geïnterviewd door Helen Kho over de misvattingen rondom e-mailmarketing en hoe je e-mailmarketing succesvol inzet voor je bedrijf. Het is een super waardevol interview geworden en de volgende onderwerpen komen o.a. aan bod: wat er allemaal mogelijk is met e-mailmarketing (spoiler: veel meer dan alleen het versturen van nieuwsbrieven) wat de meestgemaakte […]
MailTribe / ActiveCampaign Deep Data Integratie met WooCommerce

Met de Deep Data Integratie tussen WooCommerce en MailTribe / ActiveCampaign kun je alle bestelgegevens van klanten slim inzetten om gepersonaliseerde e-mails te versturen in MailTribe / ActiveCampaign. Zo zie je exact welke aankopen jouw ActiveCampaign contacten hebben gedaan. Vanaf het MailTribe / ActiveCampaign Plus Pakket kun je een Deep Data Integratie maken met WooCommerce. […]
E-mailmarketing versus marketing automation

E-mailmarketing is jou waarschijnlijk niet onbekend. De kans is groot dat jij al losse campagnes zoals nieuwsbrieven verstuurt of misschien zelfs al een automatische e-mailreeks hebt staan. E-mailmarketing zorgt ervoor dat je een goede relatie opbouwt met je (potentiële) klanten. Marketing automation is daarentegen misschien een iets onbekender begrip. Misschien weet je wel een beetje […]