Met segmentatie kun je je mailinglijst in kleinere groepen opsplitsen. Dit kan op basis van gedrag, interesses of acties van je abonnees.
Op die manier weet je precies naar welke informatie iemand op zoek is en hoe je iemand het beste kunt benaderen.
Je kunt jouw mailinglijst bijvoorbeeld op deze manieren segmenteren:
In MailTribe heb je de mogelijkheid om tags toe te voegen aan je contacten. Je kunt een tag vergelijken met een label die je aan een contact hangt.
Zo kun je een tag toevoegen als je contact op een link klikt in een e-mail, een formulier invult, een website pagina bezoekt, een weggever (zoals een e-book) download, een e-mail heeft geopend, etc.
Daarnaast kun je tags gebruiken om de status van een contact bij te houden (bijvoorbeeld lead, prospect of klant). Tags kunnen automatisch toegevoegd en verwijderd worden via automatiseringen.
Deze tags kun je gebruiken bij het versturen van campagnes.
Wil je bijvoorbeeld een campagne versturen naar de contacten die 5x jouw verkooppagina hebben bezocht? Dan kun je alle contacten selecteren die aan deze voorwaarde voldoen met behulp van tags.
Je hebt volledig inzicht in de interesses, acties en het gedrag van je abonnees.
Je kunt extra gegevens vastleggen van je abonnees met behulp van tags. Deze data kun je gebruiken om slimme & relevante e-mails te versturen op het juiste moment.
Aan de hand van de tags kun je zien hoe “warm” een lead is, waar deze leads interesse in hebben en welke leads al iets bij je hebben gekocht.