fbpx

Marketing automatisering

Stuur de juiste boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment

Wat is marketing automatisering?

Marketing automatisering is enorm krachtig, hiermee zorg je ervoor dat je de juiste boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment verstuurt. Je kunt e-mails geheel geautomatiseerd versturen en helemaal gepersonaliseerd.

Door het op de juiste manier inzetten van marketing automatisering, kun je je omzet enorm verhogen. In MailTribe kun je gebruik maken van automatiseringen om marketing automatisering in te zetten.

Je hoeft niet langer een groot bedrijf te zijn om marketing automatisering succesvol te kunnen inzetten. MailTribe is erg betaalbaar voor het MKB.

Wat levert het op?

Dit zijn de voordelen van marketing automatisering:

Wat kun je ermee?

Er zijn enorm veel mogelijkheden. Je kunt een hele automatische serie van e-mails opzetten om je contacten naar een verkoop te leiden.

Deze e-mails hoef je maar één keer te maken en worden dan automatisch verstuurd. Dat bespaart je dus een hoop tijd!

Ook kun je je website koppelen zodat je precies weet op welke website pagina’s iemand is geweest, welke weggevers (zoals een e-book) iemand heeft gedownload, welke producten iemand al heeft gekocht, etc.

Deze data kun je slim inzetten om relevante e-mails te versturen.

Voorbeelden van marketing automatisering

Hoe kun je marketing automatisering inzetten?

  • je contacten opwarmen: je kunt waardevolle content sturen naar contacten die je nog niet kennen. Op deze manier bouw je vertrouwen op waardoor de kans groter is dat ze klant worden.
  • segmenteren: op basis van gedrag, acties en interesses kun je je contacten geautomatiseerd opsplitsen in groepjes. Zo kun je relevantere e-mails versturen die daadwerkelijk worden geopend.
  • klantwaarde verhogen: je kunt geautomatiseerd vervolg e-mails sturen met speciale aanbiedingen en upsells naar je bestaande klanten, zodat je de klantwaarde verhoogt en je meer omzet maakt per klant.
  • ontdekken wie je fans zijn: je kunt geautomatiseerd je belangrijkste contacten eruit filteren, zodat je naar deze contacten exclusieve aanbiedingen kunt versturen.
  • je klanten informeren: je kunt een automatische serie e-mails maken om je klanten extra waarde en tips toe te sturen waardoor ze jouw product of dienst beter leren gebruiken. Ook kun je automatisch reviews verzamelen van klanten.

Heb je een webshop? Ook dan kun je marketing automatisering heel goed inzetten. Een bekend voorbeeld is het verlaten winkelwagentje.  Deze e-mail wordt verstuurd als iemand zijn bestelling heeft afgebroken. Je kunt dan automatisch een e-mail sturen met bijvoorbeeld een korting of herinnering om de bestelling alsnog te plaatsen.

Ook kun je voor een webshop automatisch bijhouden in welke producten iemand geïnteresseerd is, of welke producten iemand al heeft gekocht. Op basis daarvan kun je gepersonaliseerde e-mails versturen.

Nu starten met marketing automatisering?

Probeer MailTribe 14 dagen gratis

MailTribe draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders