fbpx

Nederlandse e-mailmarketing software met persoonlijke support

Hoe maak je een goede onderwerpregel?

Auteur foto

De onderwerpregel is één van de belangrijkste onderdelen wanneer je een mail gaat sturen naar je mailinglijst. Het moet er namelijk voor zorgen dat je e-mail wordt geopend!

Er worden zoveel e-mails gestuurd.. hoe zorg je ervoor dat jij opvalt tussen al die e-mails?

“nieuwsbrief september” is natuurlijk erg saai en wie zit er nu te wachten op een nieuwsbrief.. maar hoe verzin je nu een keer een originele onderwerpregel?

Om je een handje te helpen, deel ik hierbij een aantal tips waarmee je een betere onderwerpregel kunt verzinnen:

  • personaliseer de onderwerpregel (zet de voornaam van het contact in de onderwerpregel).
    In ActiveCampaign gebruik je in de onderwerpregel %FIRSTNAME%. Op die manier is de onderwerpregel een stuk persoonlijker en voelen je contacten zich echt aangesproken. Voorbeeld: “Ik heb je hulp nodig, %FIRSTNAME%.”
  • gebruik schaarste (bijvoorbeeld “nog 2 plekken vrij”). Door schaarste te creëren wordt er druk gezet achter het openen van de e-mail. Mensen willen er namelijk bij horen en zijn bang om iets te missen.
  • gebruik een actiewoord (bijvoorbeeld “Download nu” of “Bekijk nu”). Op die manier spoor je iemand aan om iets te doen.
  • gebruik humor. Dit werkt altijd goed.
  • gebruik een zin die niet af is zodat men wilt doorklikken (bijvoorbeeld “heb jij dat ook…”). Zo zorg je ervoor dat iemand nieuwsgierig wordt naar de rest.
  • stel een (persoonlijke) vraag. Zo breng je interactie op gang. Bijvoorbeeld: “Hoe gaat het met je bedrijf?”
  • stel een HOE vraag (bijvoorbeeld “Hoe kun je in ActiveCampaign….?”). Dit kun je goed inzetten voor informatieve e-mails waarbij je waarde deelt.
  • gebruik getallen (bijvoorbeeld “3 redenen om chocola te eten”)

Voorbeelden van goed werkende onderwerpregels
Hierbij nog een aantal voorbeelden van onderwerpregels die goed werken:

  • wat vond je ervan?
  • [Voornaam], mag ik je wat vragen?
  • ben jij wel echt geïnteresseerd?
  • twijfel je..
  • al gelezen?

A/B Testen
Je kunt onderwerpregels ook splittesten (ook wel A/B testen genoemd). Dan stuur je bijvoorbeeld naar de ene helft van je lijst de e-mail met onderwerpregel A, en naar de andere helft dezelfde e-mail met onderwerpregel B.

Hoe kun je dit in ActiveCampaign doen? 
Dat kun je doen door bij de Campagne als type te kiezen voor Split Testing.
Splittesten van de onderwerpregel - Leer E-mailmarketing
Gebruik jij al originele onderwerpregels?

Probeer MailTribe nu 14 dagen gratis

Start direct met het bouwen van een mailinglijst en het automatiseren van je e-mailmarketing.
Meer leads, meer klanten & meer omzet. 
Je zit nergens aan vast.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

MailTribe Demo

Ontdek je hoe je met MailTribe een winstgevende mailinglijst bouwt en hoe je jouw e-mailmarketing automatiseert voor meer leads, klanten en omzet.

Probeer MailTribe nu 14 dagen gratis

MailTribe draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders