Met ActiveCampaign Conversations communiceer je in realtime met je (potentiële) klanten via een website chat. De gesprekken worden automatisch opgeslagen in je ActiveCampaign account. Op die manier heb je alle data van je contacten overzichtelijk op één plek.
Combineer de kracht van e-mail & chat voor de beste opvolging van je leads.
Bekijk onderstaande video om te zien hoe het werkt.
De chat kun je helemaal in jouw eigen huisstijl op je website plaatsen. Zo kun je de kleuren aanpassen en kun je ook zelf de teksten instellen die naar jouw websitebezoekers worden gestuurd.
Wanneer een websitebezoeker een chat start, dan kun je automatisch een bericht laten sturen waarbij je vraagt om het e-mailadres voor het geval er op dit moment niemand online is om de chat te beantwoorden.
Daarmee zorg je ervoor dat je in contact kunt blijven met jouw websitebezoeker door op een later moment een e-mail te sturen naar het ingevoerde e-mailadres.
Door te vragen om het e-mailadres kan het complete chat gesprek automatisch worden opgeslagen in ActiveCampaign bij het bijbehorende contact. Zo heb je alle informatie van dat contact overzichtelijk op één plek.
Zo ziet de chat eruit op je website:
Met één klik gesprekken teruglezen in ActiveCampaign
Je kunt met één klik alle chat gesprekken terugvinden in ActiveCampaign.
Via het menu kun je naar het onderdeel Gesprekken gaan om alle gesprekken te bekijken en rechtstreeks vanuit je ActiveCampaign account te chatten met je websitebezoekers.
Zo ziet het Gesprekken overzicht eruit in ActiveCampaign:
Ook kun je per contact de gesprekken teruglezen via het tabblad Gesprekken.
Combineer de kracht van e-mail & chat
Wist je dat je deze chat functie kunt koppelen aan automatiseringen in ActiveCampaign?
Daarmee kun je automatische opvolg e-mails sturen naar de personen die met jou hebben gechat. Dit zorgt voor de perfecte follow-up van je leads waardoor de kans groter wordt dat ze klant worden.
Hieronder zie je een voorbeeld van zo’n automatisering die gekoppeld is aan de chat.
Combineer sales & chat
Je kunt de chat functie ook koppelen aan het CRM gedeelte in ActiveCampaign. Op die manier kun je de chats doorsturen naar jouw sales team zodat dit verder wordt opgepakt. Door de chat te koppelen aan een automatisering kun je een CRM deal laten aanmaken.
Chatten vanaf je smartphone
ActiveCampaign heeft een hele fijne app ontwikkeld zodat je vanaf je smartphone makkelijk kunt chatten met jouw websitebezoekers. De app ziet er heel fris uit en je kunt eenvoudig filteren op openstaande en voltooide gesprekken.
Zo ziet de chat eruit op een iPhone:
ActiveCampaign Conversations als add-on
Gebruik je ActiveCampaign al? Dan is het dus niet meer nodig om een aparte chat tool te gebruiken voor op je website.
Je kunt de ActiveCampaign chat toevoegen als een add-on. Je hebt een apart chat abonnement nodig om ActiveCampaign Conversations te activeren. Het maakt verder niet uit welk ActiveCampaign pakket je gebruikt.
Heb je je ActiveCampaign account via Leer E-mailmarketing gekocht? Koop dan via deze link je Chat abonnement of probeer het 14 dagen gratis door een e-mail te sturen naar support@leeremailmarketing.nl.
Heb je nog geen ActiveCampaign account?
Omdat ik partner ben van ActiveCampaign kan ik je leuke extra’s aanbieden. Als je je ActiveCampaign account via mij koopt, dan krijg je Nederlandse ondersteuning van mijn support team zodat je al je vragen over ActiveCampaign in het Nederlands kunt stellen.
Daarnaast krijg je toegang tot de Nederlandse kennisbank met 100+ handleidingen over ActiveCampaign zodat je nooit vastloopt.
Vraag nu een gratis proefaccount ActiveCampaign aan en je kunt starten over 5 minuten.