E-mailmarketing voor webshops

Heb je een webshop? Dan kan e-mailmarketing enorm veel opleveren, voornamelijk meer verkopen. Statistieken E-mailmarketing voor webshops kan enorm succesvol zijn. Toch blijkt uit onderzoek dat relatief weinig webshops gebruik maken van e-mailmarketing software. E-commerce Marketing Trendrapport 2019 Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 van Spotler blijkt dat slechts 55% van de e-commerce marketeers gebruik […]
Lijsten vs. Tags in MailTribe / ActiveCampaign: wanneer gebruik je wat?

Vraag je je af hoe je MailTribe / ActiveCampaign het beste kunt inrichten met lijsten en tags? Wanneer maak je een nieuwe lijst en wanneer gebruik je tags? Bekijk de video of lees de toelichting onder de video. https://www.youtube.com/watch?v=oB-epmG_6gM Wat is een lijst? Eerst is het belangrijk om te weten wat een lijst precies is en waar […]
Sales funnel maken in 9 stappen

Bij het maken van een sales funnel komt nogal wat kijken. Een sales funnel bestaat uit verschillende onderdelen die je allemaal met elkaar moet laten werken. Voordat je begint met een sales funnel, is het belangrijk dat het fundament van je bedrijf staat. Dat wil zeggen dat je goed weet welke doelgroep je wilt bedienen […]
E-mailmarketing termen uitgelegd

Ben je bezig met e-mailmarketing en vraag je je af wat al die e-mailmarketing termen in hemelsnaam betekenen? Hierbij een overzicht van de belangrijkste e-mailmarketing termen met bijbehorende uitleg. Autoresponder: met een autoresponder kun je een e-mail automatisch laten beantwoorden met een van tevoren opgestelde tekst. E-mail Service Provider: een e-mail service provider zorgt ervoor dat […]
7 redenen waarom je een sales funnel nodig hebt

Een sales funnel is niets meer en niets minder dan een communicatieproces om van een onbekende een klant te maken. En dan het liefst geautomatiseerd. Een funnel is één van de beste manieren om meer klanten aan te trekken, zonder pusherig te zijn of te spammen. Vooral als je via het internet klanten wilt krijgen, […]
Wat is lead scoring?

Lead scoring is een geavanceerde marketing functionaliteit die je kunt gebruiken in een e-mailmarketingsysteem. Met lead scoring kun je een puntensysteem implementeren. Hoe meer punten een lead (potentiële klant) heeft, hoe warmer de lead en hoe groter de kans is dat de lead klaar is om te kopen. Waarom heb je lead scoring nodig? Wanneer je […]
Social media vs. e-mailmarketing: wat is beter?

Wat is beter: social media marketing of e-mailmarketing? Of kun je het beter combineren? Lees dit artikel. Optinmonster heeft een onderzoek uitgevoerd voor de periode 2016 – 2019. In dat onderzoek zijn een aantal interessante statistieken naar voren gekomen. In het onderzoek worden e-mail, Facebook en Twitter met elkaar vergeleken. In onderstaande afbeelding zie je […]
6 tips: zo schrijf je een goede nieuwsbrief

Wil je regelmatig een nieuwsbrief sturen naar je mailinglijst? Maar vind je het lastig om te bedenken waar je nu weer over moet schrijven? Of weet je niet hoe je een goede nieuwsbrief schrijft waarbij je ontvangers daadwerkelijk actie gaan ondernemen? Ik deel 6 tips zodat je meer resultaat uit je nieuwsbrieven haalt. Eigenlijk heb […]
Wat is marketing automation?

Marketing automation is een goede manier om op de automatische piloot van koude websitebezoekers fans te maken. Dit doe je door gepersonaliseerde en relevante content te sturen. Hoewel het lastig kan zijn om een goede marketing automation machine in te richten, gaat het je wel veel opleveren. Je zet je machine één keer neer en […]
Zo laat je je mailinglijst groeien met een gratis weggever

Wat is de makkelijkste manier om je mailinglijst te laten groeien? Dat is nog steeds door het ontwikkelen van een gratis weggever. Met een gratis weggever geef je een stukje waardevolle kennis weg in ruil voor een e-mailadres. Een gratis weggever kan van alles zijn, zoals een e-book, checklist, masterclass, challenge of live sessie. In […]