ActiveCampaign in het Nederlands
ActiveCampaign is het e-mailmarketing systeem van dit moment… wist je dat iemand gemiddeld 7 contactmomenten nodig heeft voordat diegene iets bij je koopt? Met ActiveCampaign wordt dat een stuk makkelijker omdat je geautomatiseerd mailtjes kunt versturen.. ActiveCampaign is een Amerikaans bedrijf en dat betekent dat de support in het Engels is. Maar als je je […]
Hoe maak je een goede onderwerpregel?
De onderwerpregel is één van de belangrijkste onderdelen wanneer je een mail gaat sturen naar je mailinglijst. Het moet er namelijk voor zorgen dat je e-mail wordt geopend! Er worden zoveel e-mails gestuurd.. hoe zorg je ervoor dat jij opvalt tussen al die e-mails? “nieuwsbrief september” is natuurlijk erg saai en wie zit er nu […]
De status van je contacten bijhouden
Wanneer je je e-maillijst aan het opbouwen bent, is het belangrijk om te weten welke contacten echt (nog) geïnteresseerd zijn in jouw producten of diensten. In MailTribe/ ActiveCampaign kun je geheel automatisch de status van je contacten bijhouden. Zo wil je bijvoorbeeld weten welke contacten jouw e-mails openen en welke niet. Voor het bijhouden van […]
Gaan chatbots e-mailmarketing software vervangen?
Chatbots.. misschien heb je er al iets over gehoord. Kort gezegd kun je via een chatbot communiceren met een machine. Je kunt een chatbot op veel manieren inzetten. Zo kun je het op een informatieve manier inzetten of juist puur voor vermaak. Maar hoe werkt een chatbot nu precies? En hoe kun je er zelf […]
E-mail deliverability verbeteren: wat kun je zelf doen?
Wist je dat gemiddeld 1 op de 5 e-mails nooit de inbox bereikt? (bron: ReturnPath, 2016 deliverability benchmark)Het globale percentage van e-mails dat in de inbox terechtkwam in het tweede kwartaal van 2016 was 76%. Er wordt tegenwoordig een enorme hoeveelheid e-mails verstuurd en spam filters worden steeds strenger. Hierdoor komt het vaak voor dat […]
E-mail strategie tip: mail nogmaals sturen met andere onderwerpregel
Ik wil graag een e-mail strategie tip met je delen die je ook direct kunt implementeren met ActiveCampaign. Wanneer je een e-mail campagne verstuurt kan de open rate (het percentage van de ontvangers die je mail hebben geopend) wel eens tegenvallen. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals: – de onderwerpregel spreekt niet aan – de […]
ActiveCampaign en Gravity Forms: de gouden combinatie
Gebruik je ActiveCampaign en formulieren op je website? Dan zou je zeker eens moeten kijken naar Gravity Forms. Dit is een geweldige (betaalde) plugin waarmee je de gegevens van een ingevuld formulier heel makkelijk kunt doorsturen naar ActiveCampaign. Je hebt hier de add-on Gravity Forms ActiveCampaign Add-On voor nodig. Geef je workshops en wil je […]
Split test automatiseringen maken
Er is een nieuwe feature beschikbaar in ActiveCampaign: het split testen (ook wel A/B testen genoemd) van automatiseringen. Je kunt nu gaan testen welke automatische serie van e-mails het beste werkt. Bij een split test ontstaan er twee paden: pad A en pad B. In ieder pad kun je dan een aantal mailtjes plaatsen. Je […]
WooCommerce en MailTribe / ActiveCampaign koppelen
Wanneer je een WooCommerce webshop hebt om jouw producten te verkopen, dan is het handig om WooCommerce aan MailTribe / ActiveCampaign te koppelen. Je kunt de gegevens van de klant (zoals naam en e-mailadres) automatisch opslaan in MailTribe / ActiveCampaign. Ook kun je het gekochte product in ActiveCampaign opslaan. Zo weet je precies welke producten een […]
Beta versie voor contacten in ActiveCampaign
De Contacten pagina in ActiveCampaign is compleet vernieuwd en is nu beschikbaar in de Beta-versie. Oude versie In de oude versie worden de activiteiten centraal weergegeven zoals bijvoorbeeld het openen van een e-mail of het aanmelden voor een lijst van het betreffende contact.Aan de linkerkant kun je de persoonlijke informatie over het contact vinden. Daaronder […]