fbpx

E-mail strategie tip: mail nogmaals sturen met andere onderwerpregel

Ik wil graag een e-mail strategie tip met je delen die je ook direct kunt implementeren met ActiveCampaign.

Wanneer je een e-mail campagne verstuurt kan de open rate (het percentage van de ontvangers die je mail hebben geopend) wel eens tegenvallen.

Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals:
– de onderwerpregel spreekt niet aan
– de mail wordt over het hoofd gezien
– etc etc

Je kunt met een hele simpele manier ervoor zorgen dat de mail alsnog wordt geopend door nog meer personen.

Dit is de manier:

  • stuur nogmaals dezelfde mail naar alleen de personen die de mail NIET hebben geopend
  • verander alleen de onderwerpregel

Doordat je de onderwerpregel verandert lijkt het alsof je een andere mail hebt gestuurd (maar dat is niet zo want de inhoud blijft hetzelfde). Hiermee geef je de personen die je mail niet hadden geopend dus een extra kans om de mail alsnog te openen.

Het nogmaals versturen van een campagne met een andere onderwerpregel naar degene die je mail niet hadden geopend kun je heel makkelijk doen met ActiveCampaign. Ga naar de campagne en klik rechtsboven op Resend Options / Campagne opnieuw verzenden. Kies voor de derde optie.

E-mail strategie andere onderwerpregel - Leer E-mailmarketing

Vind jij deze email strategie tip nuttig en zou je vaker dit soort tips willen lezen? Reageer dan even hieronder!

Probeer MailTribe nu 14 dagen gratis

Start direct met het bouwen van een mailinglijst en het automatiseren van je e-mailmarketing.
Meer leads, meer klanten & meer omzet. 
Je zit nergens aan vast.

2 reacties op “E-mail strategie tip: mail nogmaals sturen met andere onderwerpregel”

  1. Hoi,
    Kan je dit ook zo makkelijk en snel doen met een mail binnen een automation? Het eenmalig hersturen naar wie het tot op vandaag niet opende, maar niet voor wie later in de automation terechtkomt?

    1. Rachelle Blok

      Hoi Lynn,

      Dit kun je ook in een automatisering doen maar dan werkt het op een andere manier.
      Je moet dan werken met splitsingen of goals.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis Online Masterclass: Meer Klanten met E-mailmarketing

Ontdek de geheimen van een money-making mailinglijst die consistent klanten oplevert, zonder te spammen

Probeer MailTribe nu 14 dagen gratis

MailTribe draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders