Ik wil graag een e-mail strategie tip met je delen die je ook direct kunt implementeren met ActiveCampaign.
Wanneer je een e-mail campagne verstuurt kan de open rate (het percentage van de ontvangers die je mail hebben geopend) wel eens tegenvallen.
Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals:
– de onderwerpregel spreekt niet aan
– de mail wordt over het hoofd gezien
– etc etc
Je kunt met een hele simpele manier ervoor zorgen dat de mail alsnog wordt geopend door nog meer personen.
Dit is de manier:
- stuur nogmaals dezelfde mail naar alleen de personen die de mail NIET hebben geopend
- verander alleen de onderwerpregel
Doordat je de onderwerpregel verandert lijkt het alsof je een andere mail hebt gestuurd (maar dat is niet zo want de inhoud blijft hetzelfde). Hiermee geef je de personen die je mail niet hadden geopend dus een extra kans om de mail alsnog te openen.
Het nogmaals versturen van een campagne met een andere onderwerpregel naar degene die je mail niet hadden geopend kun je heel makkelijk doen met ActiveCampaign. Ga naar de campagne en klik rechtsboven op Resend Options / Campagne opnieuw verzenden. Kies voor de derde optie.
Vind jij deze email strategie tip nuttig en zou je vaker dit soort tips willen lezen? Reageer dan even hieronder!
2 Reacties
Hoi,
Kan je dit ook zo makkelijk en snel doen met een mail binnen een automation? Het eenmalig hersturen naar wie het tot op vandaag niet opende, maar niet voor wie later in de automation terechtkomt?
Hoi Lynn,
Dit kun je ook in een automatisering doen maar dan werkt het op een andere manier.
Je moet dan werken met splitsingen of goals.