Gaan chatbots e-mailmarketing software vervangen?

Chatbots.. misschien heb je er al iets over gehoord. Kort gezegd kun je via een chatbot communiceren met een machine. Je kunt een chatbot op veel manieren inzetten. Zo kun je het op een informatieve manier inzetten of juist puur voor vermaak. Maar hoe werkt een chatbot nu precies? En hoe kun je er zelf […]
E-mail deliverability verbeteren: wat kun je zelf doen?

Wist je dat gemiddeld 1 op de 5 e-mails nooit de inbox bereikt? (bron: ReturnPath, 2016 deliverability benchmark)Het globale percentage van e-mails dat in de inbox terechtkwam in het tweede kwartaal van 2016 was 76%. Er wordt tegenwoordig een enorme hoeveelheid e-mails verstuurd en spam filters worden steeds strenger. Hierdoor komt het vaak voor dat […]
E-mail strategie tip: mail nogmaals sturen met andere onderwerpregel

Ik wil graag een e-mail strategie tip met je delen die je ook direct kunt implementeren met ActiveCampaign. Wanneer je een e-mail campagne verstuurt kan de open rate (het percentage van de ontvangers die je mail hebben geopend) wel eens tegenvallen. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals: – de onderwerpregel spreekt niet aan – de […]
ActiveCampaign en Gravity Forms: de gouden combinatie

Gebruik je ActiveCampaign en formulieren op je website? Dan zou je zeker eens moeten kijken naar Gravity Forms. Dit is een geweldige (betaalde) plugin waarmee je de gegevens van een ingevuld formulier heel makkelijk kunt doorsturen naar ActiveCampaign. Je hebt hier de add-on Gravity Forms ActiveCampaign Add-On voor nodig. Geef je workshops en wil je […]
Campagnes vs automatiseringen in MailTribe

In MailTribe kun je een campagne of een automatisering maken. Wat is nu precies het verschil tussen een campagne en een automatisering? Dat ga ik je uitleggen in dit blog. Campagne Je maakt een campagne wanneer je een eenmalige mail wilt versturen. Dit kan bijvoorbeeld een nieuwsbrief zijn die je maandelijks rondstuurt met iedere keer andere […]
WooCommerce en MailTribe / ActiveCampaign koppelen

Wanneer je een WooCommerce webshop hebt om jouw producten te verkopen, dan is het handig om WooCommerce aan MailTribe / ActiveCampaign te koppelen. Je kunt de gegevens van de klant (zoals naam en e-mailadres) automatisch opslaan in MailTribe / ActiveCampaign. Ook kun je het gekochte product in ActiveCampaign opslaan. Zo weet je precies welke producten een […]
ActiveCampaign vs MailChimp

Wat zijn de verschillen tussen ActiveCampaign en MailChimp en voor welk systeem zou je moeten kiezen? Dit zijn de grootste verschillen: ActiveCampaign Starter Pakket € 15 per maand – jaarlijks betalen E-mailmarketing Max. 1000 e-mailadressen Segmentatie Basis automatiseringen Alles in het Nederlands 14 dagen gratis proberen Geen creditcard nodig Populair MailChimp Essentials Pakket € 11,59 […]
Split test automatiseringen maken

Er is een nieuwe feature beschikbaar in ActiveCampaign: het split testen (ook wel A/B testen genoemd) van automatiseringen. Je kunt nu gaan testen welke automatische serie van e-mails het beste werkt. Bij een split test ontstaan er twee paden: pad A en pad B. In ieder pad kun je dan een aantal mailtjes plaatsen. Je […]
Beta versie voor contacten in ActiveCampaign

De Contacten pagina in ActiveCampaign is compleet vernieuwd en is nu beschikbaar in de Beta-versie. Oude versie In de oude versie worden de activiteiten centraal weergegeven zoals bijvoorbeeld het openen van een e-mail of het aanmelden voor een lijst van het betreffende contact.Aan de linkerkant kun je de persoonlijke informatie over het contact vinden. Daaronder […]
6 snelle tips voor ActiveCampaign – Deel 2

In dit blog deel ik 6 tips zodat je ActiveCampaign nog beter kunt inzetten. Dit is deel 2, het eerste deel kun je hier lezen.Voor algemene informatie over wat ActiveCampaign is, kun je dit artikel over ActiveCampaign lezen. Tip 1: Koppel je bevestigingspagina aan je formulier Wanneer je een opt-in formulier op je website plaatst, dan raad ik je aan […]