Beta versie voor contacten in ActiveCampaign
De Contacten pagina in ActiveCampaign is compleet vernieuwd en is nu beschikbaar in de Beta-versie. Oude versie In de oude versie worden de activiteiten centraal weergegeven zoals bijvoorbeeld het openen van een e-mail of het aanmelden voor een lijst van het betreffende contact.Aan de linkerkant kun je de persoonlijke informatie over het contact vinden. Daaronder […]
Split test automatiseringen maken
Er is een nieuwe feature beschikbaar in ActiveCampaign: het split testen (ook wel A/B testen genoemd) van automatiseringen. Je kunt nu gaan testen welke automatische serie van e-mails het beste werkt. Bij een split test ontstaan er twee paden: pad A en pad B. In ieder pad kun je dan een aantal mailtjes plaatsen. Je […]
Campagnes vs automatiseringen in ActiveCampaign
In MailTribe / ActiveCampaign kun je een campagne of een automatisering maken. Wat is nu precies het verschil tussen een campagne en een automatisering? Dat ga ik je uitleggen in dit blog. Campagne Je maakt een campagne wanneer je een eenmalige mail wilt versturen. Dit kan bijvoorbeeld een nieuwsbrief zijn die je maandelijks rondstuurt met iedere […]
ActiveCampaign vs MailChimp
Wat zijn de verschillen tussen ActiveCampaign en MailChimp en voor welk systeem zou je moeten kiezen? Dit zijn de grootste verschillen: ActiveCampaign Lite Pakket € 9 per maand – jaarlijks betalen E-mailmarketing Uitgebreide segmentatie Krachtige marketing automation Alles in het Nederlands 14 dagen gratis proberen Geen creditcard nodig Populair MailChimp Essentials Pakket $ 9 99 […]
WooCommerce en MailTribe / ActiveCampaign koppelen
Wanneer je een WooCommerce webshop hebt om jouw producten te verkopen, dan is het handig om WooCommerce aan MailTribe / ActiveCampaign te koppelen. Je kunt de gegevens van de klant (zoals naam en e-mailadres) automatisch opslaan in MailTribe / ActiveCampaign. Ook kun je het gekochte product in ActiveCampaign opslaan. Zo weet je precies welke producten een […]
Je bedanktpagina slim inzetten
In dit blog ga ik je een leuke strategie vertellen waarmee je direct extra verkopen kunt realiseren op je bedanktpagina. Stel je hebt een gratis weggever zoals een e-book of een online cursus. Wanneer iemand zijn naam en e-mailadres heeft achtergelaten, komt diegene (na bevestiging) op de bedanktpagina terecht. Op de bedanktpagina plaats je meestal […]
De 9-word e-mail
Heb jij al eens geprobeerd om een mailtje te sturen met slechts 9 woorden? Het hoeven natuurlijk niet precies 9 woorden te zijn, maar het gaat erom dat het een kort mailtje is. Het doel hiervan is om een gesprek op gang te brengen met je mailinglijst. In het mailtje kun je bijvoorbeeld 1 vraag […]